1. Home
  2. Kookgroepen
  3. slankgroep

Wat is de bedoeling?

Wij hopen hier zoveel mogelijk internationale slanke recepten te kunnen verzamelen, maar uiteraard zijn slanke recepten van eigen bodem ook welkom. Tevens willen wij allerlei tips voor het volhouden van een dieet verzamelen.
Tijdlijn van de kookgroep
Plaats een nieuwe tip, foto, recept of artikel in deze kookgroep

Dit is een slankrecept, als je niet op dieet bent kan je natuurlijk meer nemen maar deze hoeveelheid was ruim voldoende voor ons. Het is vrij snel klaar, heel simpel maar wel lekker! Het is een recept van de slankclub wat ik iets aangepast heb door de (wilde) zalm niet te bakken maar met een vel aluminiumfolie losjes erover een op zacht vuurtje in ± 3-4 minuten gaar te laten worden. De zalm krijgt dan geen bruin korstje maar is wel heel lekker. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Nederlands

Salades zijn altijd lekker. En salade-recepten heb je nooit genoeg. Want salades zijn altijd lekker en vallen bijna altijd in de smaak. Salades kun je maken van allerlei ingrediënten. In het maken van een salade kun je echt je creativiteit kwijt. Onderstaande recepten zijn onderverdeeld in salades als voorgerecht, lunch-, bbq of hoofdgerecht, bij de borrel of buffet en een paar nagerechten ! NB. Ik heb zelfeen selectie gemaakt, maar alle salades kun je natuurlijk serveren op jouw eigen moment. Veel salades kun je ook bij meerdere gelegenheden serveren. Gebruik je creativiteit en ga genieten van heel veel heerlijke recepten! Petra. …  Lees verder »

2 sinaasappels 1 appel 1 citroen suiker 100 gram verse aardbeien 1 stokje kaneel 1 fles rode (spaanse) wijn 1 deciliter Cognac of Grand Marnier (1 dl) spuitwater  …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Spaans

Kip wokken met paprika en ananas en ui. Totaal 275 kcal (4 p). …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

Voor de beste resultaten moet u de kip minstens 2 uur laten marineren, maar daar staat tegenover dat de bereidingstijd maar 30 minuten is. 1 1/2 eetl milde mosterd, of naar eigen smaak 1 1/2 eetl grove mosterd, of naar eigen smaak 1 1/2 eetl heldere honing 1 afgestreken theel van elk van de volgende kruiden: gedroogde rozemarijn, salie en thijm (of uw eigen melange) 6 eetl droge witte wijn 1 teentje knoflook, uitgeperst 4 kipfilets (ca. 600 gr samen) 30 gr paneermeel partjes citroen of limoen voor de garnering …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

Heerlijk gerecht en ingredienten zijn er het hele seizoen door. …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Italiaans

De combinatie meloen, komkommer en perziken, is overheerlijk. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Multi-cultureel

Tiramisu met aardbeien, een verrukkelijk gerecht! …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Italiaans

Je kunt hier allerlei kruiden voor gebruiken, net wat je in huis hebt: basilicum, munt, bieslook, bosui etc. En ook de specerijen kun je varieren naar smaak. Verder kun je b.v. sambal oelek gebruiken i.p.v. de rode peper. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

* 2 eetlepels roomboter * 2 uien, grofgesneden * 1 grote bloemkool (ongeveer 600 g) * 250 ml slagroom …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Nederlands

Ditis weer een heel andere manier van rundvlees klaarmaken.Het heeft wel wat weg van onze runderlapjes, maar natuurlijk worden ze in de oven bereid. In Engeland wordt het vlees door de slagers op een andere manier gesneden voor dit recept is het beste om runderbraadlappen te nemen of ander mager rundvlees. …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Engels

Heerlijke combinatie van kip met rijst maar in een gezond jasje …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Slanke keuken

Een slankrecept. Bevat per persoon 203 calorieën. Ik las dit recept in een Engels kookboekje,toen ik het recept plaatste had ik het nog niet gemaakt maar nu al vele keren. Het smaakt heel lekker. Bovendien is een Slank en gezond recept altijd meegenomen nietwaar? …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Engels

Een heerlijke slanke salade als tussendoortje. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

Een slanke,fruitige, vezelrijke ontbijtshake …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Nederlands

Als je het South Beach dieet volgt, mag je tussendoor jelly's eten, maar nergens in het boek stond het recept. Ik vond het in een Tip Culinair. Twee soorten: De rode vind ik het lekkerst. Maar ook als je dit dieet niet volgt, een lekker slank nagerecht of tussendoortje. En zo klaar.... …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Amerikaans

Slanke kruidkoek. Geen vet en geen suiker en goed van smaak. De basis is van Montignac, met een kleine aanpassing van mij. …  Lees verder »

Top