1. Home
  2. Kookgroepen
  3. AFSLANKEN

Welkom

Beste bezoeker, Deze is groep is ontworpen voor hen die gewichtsproblemen hebben en die een veilige oplossing willen om dit te veranderen! Of het hier nu gaat om plaatselijk een paar centimeters of 20-30 kilo en meer, Vermageren is geen lichte zaak. Wat kan eraan gedaan worden ? - Lang genoeg een behandeling volgen om te vermageren en dit gewichtsverlies te behouden. - Minder eten, meer bepaald 20% minder calorieen opnemen. - Een te sedentair leven vermijden, bij voorkeur minstens een halfuur per dag aan lichaamsbeweging doen. Vaak wordt het dieet, die de vermageringspogingen vergezelt, gezien als een frustratie en ontneemt al het plezier van tafelen. Ik wil je helpen uw doel te bereiken! Daarom heb ik deze pagina aangemaakt om smaakvol doch lekker smaakplezier te schenken. En blijven koken voor het hele gezin...(geen aparte potjes koken) wat ook belangrijk is voor de motivatie.... Ik hoop dat u, na deze culinaire geheimen, kunt blijven voort eten door dieet en plezier te mengen.
Tijdlijn van de kookgroep
Plaats een nieuwe tip, foto, recept of artikel in deze kookgroep

Calorie-arm beleg voor op brood,crackers,toast knäckebröd...... …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

Rijstschotel met tonijn, net even anders. Dit is een sonja bakker recept, per persoon ( 225 gram ) bevat deze maaltijd 390 kcal. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Nederlands

Kabeljauw, serveer met rijst of mihoen …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Slanke keuken

Lamsstoofpot met pompoen 370 kcal Voor 2 personen …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Slanke keuken

Tonijnsandwich (1 pers.) Dit heeft u nodig 1/2 blikje tonijn op water, uitgelekt en tonijn losgehaald 1 stengel bleekselderij, in ringetjes 1 tomaat, in stukjes 1 el kappertjes, uitgelekt 2 el sandwichspread naturel tabasco naar smaak 2 sneetjes volkoren brood paar blaadjes sla peper en zout Zo maakt u het Meng de tonijn met de bleekselderij, tomaat, kappertjes en sandwichspread en breng op smaak met tabasco, peper en zout. Beleg één sneetje brood met de sla en verdeel het tonijnmengsel erover. Dek af met het tweede sneetje brood en snijd diagonaal door. Per portie 310 kcal, 29 g eiwit, 1 g verzadigd vet, 5 g onverzadigd vet, 35 g koolhydraten …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Nederlands

Salade met perzik en garnalen . Een gezonde, lichte salade. …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Nederlands

Tonijnsandwich (1 pers.) Per portie 310 kcal, 29 g eiwit, 1 g verzadigd vet, 5 g onverzadigd vet, 35 g koolhydraten …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Nederlands

1 krop sla 1 handje rozijnen 4 eetl magere yoghurtdressing 200 gr gerookte kip 200 gr witte kool 1/2 mango 1 bosje bieslook sap van een halve citroen 0,5 eetl grove mosterd zout en peper …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Nederlands

Dit is een recept uit het boek: Lekker gezond van Han de Hond. Deze zegt ook, als u een glas wijn wilt drinken, doe het dan bij de maaltijd. Dan heeft het minder effect op uw gewicht. Beperk u tot 1 glas. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Frans

Een recept voor de lijners onder ons. Deze soep van verse groenten en bouillon kunt u onbeperkt eten. Deze soep zorgt voor een geweldige vulling en biedt voldoende voedingswaarde. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Frans

Een recept voor de lijners onder ons. Deze soep van verse groenten en bouillon kunt u onbeperkt eten. Deze soep zorgt voor een geweldige vulling en biedt voldoende voedingswaarde. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Frans

Weinig callori?n …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Slanke keuken

1 venkelknol met groen; 1 flinke ui; 1 bos radijsjes; 1/8 yoghurt; 1/2 citroen; zout en peper. …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Slanke keuken

Dit is een lekkere ovenschotel, makkelijk te maken en bovendien een slankgerecht. Het hele gerecht (dus met de aardappelen en kaassaus). bevat slechts 385 cal. p.p. Mocht je niet op dieet zijn kan je altijd meer aardappels nemen! Het is voor 2 personen maar kan verminderd of vermeerderd worden. Ik ben geen fan van kant en klare pakjes en zakjes, ik maak liever zelf mijn eigen kaassaus, mijn eigen aardappelschijfjes enz. maar soms komt het wel eens van pas (haast ). Dan maak ik weleens gebruik van een pakje of zakje. De laatste tijd wordt dat steeds minder omdat ik meer tijd heb om mijn maaltijden te bereiden maar omdat dit recept uit `de oude tijd` stamt heb ik dit recept aangehouden. Ik heb deze keer (15.01.2012) `Yellow Sole vis ` (diepvries AH) gebruikt, het was wel lekker maar kabeljauw, koolvis of roodbaars vind ik lekkerder. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Internationaal

Dit is een heerlijk Slankgerecht,Snel Klaar (als je op tijd de oven aanzet);) Het kippakketje gaat in de oven en er komt geen boter of olie aan te pas. Met rijst/aardappelen en (roerbak)groenten is het slechts 375 Calorieen p.p. Ik geef op voor 1 persoon maar ben je met meer personen dan doe je gewoon 2-3 of 4x de hoeveelheden. Dit is een dieetgerecht en ik geef dus een dieet portie op, ben je niet op dieet neem je gewoon meer!Ik maak dit vaak voor 2 personen en verdubbel dan het recept. De foto`s zijn gemaakt toen ik het met aardappelen (in de schil gekookt) en gemengde groenten heb gegeten en nog een foto van dit gerecht toen ik het gemaakt had met rijst en oosterse roerbakgroenten. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Internationaal

Toen ik ze aan het klaarmaken was werd ik uitgelachen,aardappels in de wafelpan! Resultaat?Alles was op! …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Internationaal
Top