1. Home
  2. Community
  3. mirandadehaas
  4. Kookboek hoofdgerechten vegetarisch
Kookboek "hoofdgerechten vegetarisch"

Wie nog nooit iets van Ottolenghi gemaakt heeft, moet dat nu toch echt eens gaan proberen, zijn recepten zijn erg verrassend. Ook dit is weer een ontzettend lekker recept, heerlijke combinatie van de bloemkool, specerijen en verse kruiden, ook de limoenyoghurt past er perfect bij. De saus was alleen erg veel, je kunt best wat minder maken. Ik kreeg uit het beslag 12 beignets, ze vullen goed, dus een gerecht voor 3 à 4 personen. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Mediterraan

De geroosterde groenten zijn een geweldige smaakexplosie, daar hoeft geen vlees bij. …  Lees verder »

Vandaag een eerste gerechtje uit zijn boek. Heerlijk was het, deze paddenstoelenragout. Eieren pocheren lijkt soms wat ingewikkeld, maar Ottolenghi beschrijft echt perfect hoe we een ei moeten pocheren zodat het eigenlijk niet kan mislukken.   …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Wereld

De enige echte Italiaanse risotto met paddestoelen. Makkelijk te maken en echt superlekker! Ik koop altijd gedroogde porcini (eekhoorntjesbrood) bij een delicatessenzaak of Italiaanse traiteur. Die laat ik altijd even weken op lauw water. Het vocht kan je gewoon aan de risotto toevoegen. Het maakt je risotto zoveel lekkerder! …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Italiaans

Dit recept voor vegetarische enchiladas is van mijn broer. Het is het lekkerste vegetarische Mexicaanse gerecht ooit en je mist het vlees totaal niet! …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Mexicaans

Dit recept is zo lekker! Ik kwam dit weer eens tegen bij mijn slankrecepten en om het niet weer kwijt te raken (ik ben nu eenmaal een chaoot) zet ik het op Smulweb. Daar kan ik het zo vinden en misschien kan ik het dan delen met andere Smulwebbers die ook wel eens de slanke versie willen maken, wie weet? Dit is natuurlijk niet de originele versie van Chakchouka maar dit gerecht heeft weinig ingrediënten en is snel klaar! En dat een slankrecept heel lekker kan zijn bewijst dit recept maar weer eens! Ben je niet op dieet neem dan meer. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Slanke keuken

12 rijpe tomaten, bosje basilicum, eetlepel suiker, groentebouillonblokje, huttenkase, mozzarella, stuk pecorino, grote zak verse spinazie, 2 tenen knoflook, 1 ui, groene lasagnebladen …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Vegetarisch

Ooit dit recept gekregen van mijn dochter en toen ik het weer eens maakte wist ik waarom ik het bewaard had! Het is niet alleen een slank gerecht (310 cal p.p.) maar ook nog eens heerlijk. Het is zonder vlees maar je zou ook het heel goed restjes gaar (rund)vlees of rul gebraden gehakt kunnen toevoegen of neem vegetarisch vlees. Wij eten wel vlees maar ik miste geen moment `vlees` in dit recept. Van de week (oktober 2012) weer eens gemaakt en nu er eindelijk foto`s bijgeplaatst. Ik heb het voor 2 dagen gemaakt en het recept iets veranderd. (zie onderaan) De volgende dag in een andere ovenschotel gedaan en zo hadden wij voor twee dagen een heerlijke schotel. Voor andere tips lees onderaan bij "Serveertips" …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Vegetarisch

Dit recept komt uit het kookboek van Mathijs Vrieze: `Lekker en gezond koken met Mathijs`. Zie voor meer informatie en webshop http://www.mathijsvrieze.nl. Een dagje zonder vlees past prima in een verantwoord voedingspatroon. Hoewel je deze rösti natuurlijk ook kunt gebruiken als bijgerecht. Rösti, maar dan een variant op de standaard aardappelrösti. Het is niet moeilijk om een variatie te bedenken, maar let wel op de smaakcombinatie. …  Lees verder »

Zelfs een restje boerenkool wordt zo erg lekker. …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Nederlands

Lekkere rijstkoekjes. Ook goed te maken van een restje rijst of risotto. Heel lekker met de basilicum-mayonaise. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Italiaans

Vorige week kregen we vrienden te eten en heb ik weer eens uitgebreid oosters gekookt. Deze overheerlijke eitjes waren een onderdeel van dit etentje. De eieren zijn het lekkerste als je ze een dag tevoren maakt, zodat alle smaken goed zijn ingetrokken. …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Aziatisch

Ook als je niet vegetarisch bent zoals wij, kan een dagje per week zonder vlees geen kwaad. Heerlijk pittig en gezond. …  Lees verder »

2 e olie 1 ui, in halve ringen 2 t komijn 2 t koriander 1 t kurkuma 2 t gemberpoeder 1 rode peper, fijn 2 teentjes knoflook, fijn 400 g tomaten, gepeld en in partjes 300 ml kokosmelk 1 bloemkool, in kleiner roosjes gesneden 2 courgettes, in plakjes 400 g kikkererwten (uit blik), afgespoeld en uitgelekt Zout peper 150 ml yoghurt 2 e mangochutney korianderbladeren, fijn (voor garnering) …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Indiaas

U kunt de tarte tatin 1 dag van tevoren bereiden. Bewaar afgedekt in de koelkast. Neem koud mee en verwarm eventueel 10 min. in de oven op 190 °C. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Frans

1 dunne prei 150 gram verse roomkaas met kruiden 1 dl volle melk 1 teentje knoflook 750 gram voorgekookte aardappelschijfjes (vacuüm verpakt) zout, versgemalen zwarte peper 100 gram geraspte Gruyère …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Nederlands

Maak aardappelpuree altijd met een pureestamper of pureeknijper. Gebruik geen mixer , daar wordt de puree ?lijmig? van. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Italiaans
Top