1. Home
  2. Community
  3. Chemistrylicious
  4. Kookboek Chemistrylicous Smartfood
Kookboek "Chemistrylicous Smartfood "

750 gr wit vis zonder graten; 1 dl witte wijn; 1/8 slagroom; 2 eieren; zout en peper; snufje cayennnepeper; 200 gr zalm uit blik; 1 eetlepel tomaten puree; 1 eiwit; Een paar chinese koolbladeren; citroensap. …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Nederlands

Als jij een echt geslaagd BBQ wilt hebben, zal deze geroosterd bout met kop en schouders boven alternatieve uitsteken. Met één woord zalig! …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Afrikaans

Zalmfilets van ca. 125 g per stuk zout en versgemalen peper 4 teentjes knoflook 2 eetl. Japanse sojasaus (Kikkoman) 2 eetl. limoensap of citroensap 3 eetl. roerbakolie of wokolie 600 g panklare spinazie 2 eetl. gembersiroop …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Japans

Linzensoep …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Indiaas

100 ml sojasaus 1 theelepel vijf kruidenpoeder 4 eendenborstfilets 250 g Chinese eiermie 1 schaaltje peultjes (200 g) 6 eetlepels olie 2 tenen knoflook, geperst 1/2 rode peper, in dunne ringen 300 g spinazie 2 bosuitjes, in ringen …  Lees verder »

1 kilo aardappelen - scheutje olijfolie - 1 bakje creme fraiche - peper - zout - gehakte verse bieslook - 150 gram pecannoten  …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Amerikaans

2el. Olijfolie 1 Ui gesneden 2 tenen Knoflook gesnipperd. 600gr Riblappen in stukken gesn. 1 Bl Tomatenblokjes. 150 ml Runderbouillon van tablet. 1 Kanneelstokje. 2 Th.L.gemalen komijn(djintan) 4 mooie pompoentjes of een grote van c.a.2kilo 1 bosje verse koriander grof gesneden. Peper en Zout uit de molen …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Wereld

Lekker en makkelijk verteerbaar; wel eerst enkele uren laten marineren, alvorens te serveren als vegetarisch voorgerecht of bij geroosterde vis of vlees ! …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Belgisch

1 ei 1 eetlepel mosterd 1 eetlepel rode-wijnazijn 2 eetlepels zonnebloemolie 1 kleine augurk, zuur 2 haringen 3 eetlepels verse peterselie plat, fijngesneden 1 flinke stronk witlof 1 ui fijgesnipperd …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Nederlands

Het is zeker de moeite waard om zelf een tomatensaus bij deze viskoekjes te maken: het is een stuk lekkerder dan kant-en-klare saus …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Nederlands

Quinoa is rijk aan calcium, magnesium, ijzer, zink, koper en selenium. Quinoa is dus een erg hippe graansoort, profiteer ervan! …  Lees verder »

Perfecte combinatie van frisse, pittige, zure, zoute en zoete smaken... verassend vitaminenbommetje én vreselijk lekker …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Slanke keuken

Het kost wat tijd, maar dan staat er ook een verrukkelijk gerechtje op tafel. Ik plaats het onder de voorgerechten, maar het kan even goed als bijgerecht geserveerd worden of bij de lunch. Bron: Sla etcetera 2/2001. …  Lees verder »

Pompoensoep met geroosterde knoflook Dit is een heerlijke soep. De pikante tomatensalsa geeft deze zoete pompoensoep wat textuur. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Nederlands

Vetarm eenpansgerecht dat je naar believen kunt uitbreiden met bijgerechten. Heeft Indiase smaak. …  Lees verder »

  •  30-60 min.
  • Vegetarisch

Malse eendeborst in een sinaasappelsaus, een heerlijk klassiek recept om eens flink mee uit te pakken. …  Lees verder »

  •  60-120 min.
  • Frans
Top