Smulweb.nl maakt gebruik van cookies

Graag houden wij onze website gratis, daarom maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare meettechnieken. Hiermee kunnen wij uw instellingen onthouden en de website optimaliseren. Daarnaast kunnen wij voor advertenties een vergoeding ontvangen. Meer over cookies leest u hier.

Om verder te gaan naar de website,
verzoeken wij u om akkoord te geven.

Gaat u hiermee akkoord?

Ja, ik accepteer de cookies
  1. Home
  2. Community
  3. Cecileg
  4. Kookboek aziatisch
Kookboek "aziatisch"

Daging Sapi Bawang Bombay is mals rundvlees met ui. Het is een zoet/pittig gerecht. Je kunt dit ook in de slowcooker maken. Verleng dan de stooftijd naar 7-8 uur op low. …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Indonesisch

Bami en nasi zijn typische gerechten die met een zakje of pakje droge bamboe worden gemaakt. Dit gerecht van Project Gezond bewijst dat het best zonder die zakjes gemaakt kan worden en toch bomvol smaak is. En als je naar de lijst van ingrediënten kijkt dan zie je, dat er echt niet zoveel ingrediënten nodig zijn om van dit gerecht een heel smaakvol geheel te maken. Wij hebben in ieder geval ervan gesmuld. https://www.projectgezond.nl/ …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Aziatisch

Ja, en dan wil je een rauwkostsalade maken bij onderstaand recept en dan kom je tot de ontdekking, dat een halve komkommer wel wat weinig is..... https://www.smulweb.nl/recepten/1471653/Makkelijke-rendang-van-project-gezond Je duikt je koelkast in op zoek naar iets wat je salade kan complementeren. Je vindt 200 gram verse taugé en neemt daar ongeveer de helft vanaf. Erbij een rode peper, een altijd voorhanden sjalotje en..... je salade  is geboren. P.S de rendang maakte ik eergisteren voor 4 personen en vandaag dus de rest met deze heerlijke salade.( dat vonden wij). …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Aziatisch

Voor de échte, échte rendang heb je een lange waslijst aan ingrediënten nodig. Project Gezond ontwikkelde echter een recept waarbij de ingrediëntenlijst aanzienlijk is ingekort, maar waarmee je met veel minder ingrediënten toch een zalige Indonesische Rendang op je tafel tovert. Niet 100% identiek , maar wel razend lekker vonden wij. Het recept is beschreven voor 2 personen, maar ik heb het omgeschreven naar 4 personen. Ik had geen stengels citroengras kunnen scoren in de supermarkt helaas, maar schil van citroen of limoen blijkt  een goede vervanger. Wel naderhand net als het citroengras even uit de stoofpot vissen. https://www.projectgezond.nl/   …  Lees verder »

  •  > 120 min.
  • Indonesisch

Eens wat anders dan die eeuwige knoflook of pil pil garnalen. lekker simpel met weinig ingredienten maar veel smaak …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Europees

Een heerlijk snel en gezond hoofdgerecht en o zo simpel.Niet-vegetariërs kunnen hier reepjes ham, kip of garnalen aan toevoegen, Heel lekker! …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Chinees

De lekkerste komkommer in zoetzuur ! recept komt van mijn schoonzusje ! …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Surinaams

Tjonge , deze soep is niet alleen een hartverwarmende maar ook een " botverwarmende " en dat mag ook wel met een buitentemperatuur van slechts 12 graden. Helaas vergat ik een zak Oosterse wokgroente te kopen en zodoende nam ik mijn toevlucht tot de koelkast en wat daarin nog voorhanden was. Ik gebruikte 1 rode paprika, 1 gele Spaanse peper, een stukje prei van ruim 10 cm en een stukje courgette van ruim 5 cm. Daarbij 1 flinke ui en 100 gr taugé. En deze soep.... komt vaker op tafel. We smikkelden allebei met veel smaak en voldoening 2 soepkommen leeg. Onderstaande link is het recept voor de groene curry, die bij deze soep hoort. https://www.smulweb.nl/recepten/1471145/Zelfgemaakte-groene-curry   …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Aziatisch

Het lekkerst is het om de pindasaus zelf te maken. Heb je hier geen tijd voor dan kan je natuurlijk een kant-en-klare pindasaus gebruiken.  …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Aziatisch

We hebben zitten smullen van dit simpele, maar  heerlijke gerecht. Groente lekker knapperig. Dat knapperig is wel een relatief begrip... wat de één knapperig vindt , is voor een ander nog rauw.... Proef dus even aan de groente en laat eventueel wat langer wokken, zodat je voor jou de juiste gaarheid hebt. Idem met de woksaus. Proeven en nog eventueel wat toevoegen. Voor ons was ie perfect zo en heb ik zelf op m'n bord wat extra sambal toegevoegd. https://www.projectgezond.nl/ …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Aziatisch

Khao pad kai is een klassiek gerecht uit Thailand! De bloemkoolrijst maakt het gezonder.  …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Thais

10 grote garnalen 1 grote ui knofloof (naar eigen smaak) 2 tl fijngehakte gember 1 rode peper 4 el olie 1 kleine rode paprika 2,5 el vissaus 2,5 el zoete chilisaus 4 el water 1 tl maizena of aardappelzetmeel 4 el gesnipperde prei of wat basilicum …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Thais

500 g (diepvries) gepelde tijgergarnalen 3 bosuitjes 3 tenen knoflook 1 rode peper 3 eetlepels (roerbak)olie 1 eetlepel milde kerriepoeder 200 ml romige kokosmelk (pakjes van Conimex) 2 eetlepels verse koriander, grof gehakt …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Vis

Deze Raita maakte ik bij de Rendang-van-jeroen-meus. Ik zet het recept apart van elkaar hier neer zodat het ook makkelijk terug te vinden is. Want behalve bij de Rendang is het ook erg lekker bij (Indiase) currygerechten. …  Lees verder »

  •  0-10 min.
  • Indiaas

Weer eens een keertje in de keuken van Jeroen Meus gesnuffeld en dat leverde het recept voor deze heerlijke Indonesiche Rendang op. Ik heb al veel Rendang recepten gezien en gemaakt maar deze is tot nu toe veruit mijn favoriet. De Raita-van-jeroen-meus die hij er ook bij maakt is een heerlijk fris bijgerecht en verder kun je er behalve naanbrood ook gewoon rijst bij eten. Ook prima als onderdeel van een rijsttafel . …  Lees verder »

  •  60-120 min.
  • Indonesisch

Snelle Mihoen, Sonja Bakker proef en lekker. …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Chinees

Ik kan er niet meer omheen; ik ben echt verslingerd geraakt aan de Vadouvan! Deze keer heb ik er een curry mee gemaakt en als je net zo'n liefhebber van Vadouvan bent als ik dan zul je beamen dat het een succes is. Ik heb het gerecht op zich vegetarisch gehouden zoals vaak bij Indiase curry's het geval is en heb er zelf een lekker visje bij gebakken. Ook met kip of lamsvlees is het een goede combinatie en er is natuurlijk ook niets op tegen om het gewoon zo te eten met een stuk naanbrood of een portie rijst erbij.  …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Indiaas

Voor soep ben ik altijd wel  te porren.Vult goed en zeker als het soepje zo boordevol smaak en groente zit.  Deze soep is snel gemaakt en leent zich ook uitstekend om wat restjes groente in te verwerken. Fusion , Indiaas ? Ik heb geen idee.....Garam masala is een Indiaas kruidenmengsel. laten we het daar maar op houden. Reacties zijn welkom. …  Lees verder »

  •  20-30 min.
  • Indiaas

Kai Pad Med oftewel kip met cashewnoten is een mijn favoriete Thaise klassiekers. Hij staat super snel op tafel! Perfect voor een doordeweekseavond en een gerecht wat voor iedereen makkelijk te maken is.  …  Lees verder »

  •  10-20 min.
  • Thais
Top