Willeke`s Blog

Voor elk wat wils

Hoe voedzaam is vette vis?

Voedingswaarden van vette vis. Hoe voedzaam is vette vis?

Haring (gezouten):

kcal:168, vet: 10g, eiwit:19 g,vit b12: 4,0 mg,calcium:40 mg,ijzer:1,5 mg,selenium:49 g.

Zalm(rauw):

kcal:200,vet:11g,eiwit:25g,vit b12:7,5mg,calcium:12mg,ijzer:1,0 mg,selenium -.

Zalm(gerookt):

kcal:200,vet:11g,eiwit:25g,vit b12:8,8 mg,calcium:19mg,ijzer:0,6mg,selenium: -.

Makreel(rauw):

kcal:352,vet:30g,eiwit:19g,vit b12:7,5mg,calcium:12mg,ijzer:1,0mg,selenium:-.

Makreel(gerookt):

kcal:366,vet:31g,eiwit:20g,vit b12:8,8mg,calcium:19mg,ijzer:1,2mg,selenium:-.

Makreel(gestoomd):

kcal:316,vet:26g,eiwit:19g,vit b12:10mg,calcium:20mg,ijzer:1,2mg,selenium:48g.

Paling(gerookt):

kcal:269,vet:22g,eiwit:18g,vit b12:3,5mg,calcium:19mg,ijzer:0,7mg,selenium:30g,

Paling(rauw):

kcal:209,vet:17g,eiwit:14g,vit b12:1,4mg,calcium:20mg,ijzer:1,0mg,selenium-.

Sardines(in blik):

Kcal:230,vet:16g,eiwit:21g,vit b12:4,8mg,calcium:20mg,ijzer:3,0mg,selenium:-.

Heilbot(gerookt):

kcal:211,vet:15g,eiwit:19g,vit b12:6,0mg,calcium:13mg,ijzer:0,9mg,selenium:-.

Voedingswaarde per 100 gram.
Kcal = kilocalorieen,
mg = milligram,
g = microgram.
Bron:
Nederlands Visbureau.

1 Reactie

  1. om te weten. Groetjes Ingrid

Geef een reactie