Chefkok Heston Blumenthal, eigenaar van driesterrenrestaurant de Fat Duck in Bray, heeft aan meer dan 500 gasten een brief geschreven waarin hij zijn excuus aanbiedt voor de uitbraak van het Noro-virus eerder dit jaar. In zijn brief biedt hij de in totaal 529 gasten die ziek zijn geworden na de uitbraak, een gratis diner aan in de Fat Duck. `Ik zou verheugd zijn als u een bezoek, op een tijdstip dat u schikt, wilt overwegen.`

Verder schrijft hij dat het hem spijt dat hij niet eerder contact heet opgenomen. `Ik wilde dit al doen toen de eerste problemen zich voordeden. Maar dit werd afgeraden door officiële instanties die nog onderzoek moesten verrichten en door advocaten en verzekeraars.` Het rapport van de Britse Keuringsdienst van Waren, waaruit bleek dat de het Noro-virus is binnengebracht door oesters die vervuild waren door slecht gefilterd kraanwater, had vertraging opgelopen door de Mexicaanse griep. `Nu het rapport dan eindelijk is vrijgegeven kan ik uiteindelijk persoonlijk mijn excuus aanbieden.Sorry dat u of andere gasten een slechte ervaring hebben gehad in mijn restaurant.`

De Fat Duck blijft het oneens met de conclusies in het rapport dat de hygiëne standaarden in het restaurant hebben bijgedragen aan de uitbraak van het virus, zo meldde een woordvoerder in de Daily Mail. Het restaurant houdt de leverancier van de vervuilde oesters en de lokale waterautoriteit verantwoordelijk.