De plannen van de HME Group om een zaak te openen in het buitenland lijken steeds concreter te worden. HME, met culinaire directeur Ron Blaauw aan het roer, wil succesnummer Sophia inzetten in een internationale uitrol. Directeur Jan Semeins van de HME Group meldt het Het Fancieele Dagblad dat de plannen van Sophia in Londen serieus zijn. 'We hebben de namen Sophia en Taste of Sophia daarom gedeponeerd als handelsmerk. Maar we kijken ook naar Duitsland, Berlijn bijvoorbeeld'.

Sophia in Amsterdam is een van de topzaken uit de HME Group. Het Amsterdamse restaurant is nog geen jaar open en nu al een ware hit. Sophia is een restaurant met culinaire prestaties en beschikt over een levendige bar. In het voorjaar komen er op uitnodiging Spaanse topkoks koken.

Een andere zaak waar de HME Group veel van verwacht is Brasserie Paardenbrug in Ouderkerk aan de Amstel. Deze kersverse zaak werd overgenomen van Herman den Blijker en moet het vlaggenschip worden van de HME Group. De culinaire lijn in Brasserie Paardenburg wordt uitgezet door Andrés Delpeut, onder toezicht van tweesterrenkok Ron Blaauw.

De HME Group wordt gevormd door Jan Semeins, Wim Hoopman, Marc Noortman en topkok Ron Blaauw. Hoopman is gespecialiseerd in het restylen van zaken. Semeins superivseert de gehele venture. Noortman is de stille vennoot en Blaauw tekent het culinaire plaatje in.