Smulweb Blog

Je koekje bij de koffie

Het slimme van vis

Vis is gezond. Maar toch eet lang niet iedereen de aanbevolen 1 a 2 keer per week vis. Vis in de grillpan

Vette vis is heel gezond vanwege de gezonde vetten. Grillen is een heel lekkere en snelle manier om vette vis, zoals zalm, te bereiden. Laat de pan goed heet worden en smeer de pan in met een klein beetje olie. Bak de vis snel gaar. Visfilet grillen duurt ongeveer 5 minuten.

Vis in de oven

Geen omkijken naar: een visje dat in de oven gaar wordt. Verhit de oven voor op 200 C. Leg de vis op een bedje van groenten (bijvoorbeeld courgette, tomaat of venkel) in een ingevette ovenschaal. Schenk er wat bouillon, citroensap of droge witte wijn over. Nog een paar klontjes margarine op de vis en wat verse kruiden en bakken maar. Bereiden van vis in de oven duurt ongeveer 15 minuten.

Vis in de wok

Een wok, stukjes visfilet, lekker veel gesneden verse groenten, wat oosterse smaakmakers ... voila, in 10 minuten heb je een lekkere en heel gezonde roerbakmaaltijd op tafel! Gebruik voor het roerbakken stevige vissoorten, zoals tilapia, roodbaars of zeewolf. Ook surimi en garnalen zijn heel geschikt. Vraag er naar in de viswinkel.

Vis in de soep

Soep vult de maag en levert weinig calorieen. Maak van je soep een echt complete maaltijd met wat stukjes magere visfilet. Denk bijvoorbeeld aan tomatensoep met kabeljauw, kerriesoep met wijting of oosterse groentesoep met koolvis. Lekker met stevig brood.

Vis in de salade

Supersnel klaar is een maaltijdsalade met vis uit blik, zoals tonijn, zalm of sardines

Home Recepten