Smulweb Blog

Je koekje bij de koffie

Water ,Water,Water.

Dat water drinken gezond is dat weten de meeste mensen wel,

Maar weet u ook HOE gezond het drinken van water is. *Water vermindert het risico op darm-borst en blaaskanker.

het geeft energie en vermindert de kans op hoofdpijn.

*Voldoende water verlaagt de bloeddruk en zorgt ervoor dat zuurstof en voedingsstoffen naar de spieren vervoerd worden.

*water helpt nierstenen,urineweginfecties en verstoppingen te verkomen.

*Water zorgt ervoor dat het lichaam de afvalstoffen sneller afvoert.

*De kans op blessures wordt minder .water houd de spieren en gewrichten namelijk soepel en gesmeerd.

*Ook stimuleert water het geestelijke vermogen .

een lichte uitdroging kan er voor zorgen dat het denken niet meer helemaal helder verloopt.

*Water helpt u om af te vallen .

voor en tijdens het eten water drinken geeft een voller gevoel.

Ook kan het helpen om een snoep bui te onderdrukken.

Watertips.

*Streef ernaar om 2 liter water per dag te drinken.

dat is ongeveer 8 glazen.

Begint u daar kalm aan.voeg om de paar dagen een glas water toe tot u gemakkelijk 2 liter kunt drinken per dag.

*Drink het water op kamertemperatuur.dat is beter voor u maag.

*eet waterrijk voedsel.

*Let op drankjes cafeine of alcohol.

Ze mogen dan wel uit water bestaan ,maar alcohol en cafiene drijven het vocht af en tellen dus niet mee in die 2 liter per dag.

Eigen ervaring

*uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik me erg lekker voel met 2 liter water drinken per dag.

Ik doe het nu ongeveer een jaar en ik voel me er kiplekker bij,veel beter dan voor die tijd, toen ik nog cola en sinas en dat soort drank dronk.

Dus ik kan het iedereen aanbevelen.

Home Recepten