Smulweb Blog

Je koekje bij de koffie

Voedingswaarden, bewaren en houdbaarheid.

Voedingswaarde: Broccoli bevat 20 kcal per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C, IJzer en beta caroteen. Bevat foliumzuur, ijzer en kalium.

Houdbaarheid: Broccoli kan je het beste verpakt in vershoud-folie in de koelkast bewaren. De houdbaarheid is 2 tot 5 dagen. Voor gekookte broccoli heb je per persoon ongeveer 250 gram nodig, voor een salade is 125 gram voldoende.Voedingswaarde: Koolrabi bevat 24 kcal per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C, ijzer en kalium. Het is een nuttige bron van vezels.

Houdbaarheid: Verpakt in vershoud-folie kan je de koolrabi ongeveer 5 dagen in de koelkast bewaren. Reken 1 koolrabi per persoon. Voor salades heb je per persoon voldoende aan een halve koolrabi.Voedingswaarde: Tauge bevat 41 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine B1, C en IJzer.

Houdbaarheid: Tauge is een zeer kwetsbare groente. Verwerk de groente het liefst de dag van aankoop en bewaar hem tot gebruik in de koelkast. Reken als groente op ongeveer 100-125 gram per persoon.Voedingswaarde: IJssla bevat 12 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C en IJzer.

Houdbaarheid: IJssla is verpakt in plasticfolie en ruim een week in de koelkast houdbaar. (hoe verser de sla hoe beter de smaak).Voedingswaarde: Kropsla bevat 12 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C en IJzer.

Houdbaarheid: Kropsla kan je enkele dagen verpakt in een open zak in de koelkast bewaren.Voedingswaarde: Andijvie bevat 8 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C en IJzer.

Houdbaarheid: Andijvie is een zeer kwetsbare groente, welke zeer snel verlept. In de koelkast kan je andijvie verpakt in een geperforeerde zak ongeveer 3-7 dagen bewaren. Andijvie slinkt tijdens de bereiding. Reken daarom per persoon voor gekookte andijvie op 400 gram. Gebruik je de groente rauw dan is 100 gram per persoon voldoende.Voedingswaarde: Paksoi bevat 12 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C, IJzer en kalium.

Houdbarheid: Paksoi is in een open zak ongeveer 1 week in de koelkast houdbaar. Voor gekookte paksoi heb je per persoon ongeveer 250-300 gram nodig. Voor een salade is 100 gram voldoende.Voedingswaarde: Een komkommer bevat 16 kcal. per 100 gram. Het is een goede bron van vitamine C.

Houdbaarheid: Komkommers zijn gevoelig voor lage temperaturen. Bewaar ze daarom ook niet in de koelkast, maar op een koele plaats. Stevige komkommers zijn dan ruim een week houdbaar.Voedingswaarde: Artisjokken bevatten 2 kcal. per artisjok. Ze zijn een zeer goede bron van vitamine B, C en IJzer.

Houdbaarheid: Artisjokken zijn in de koelkast in een vochtige doek ongeveer 4-7 dagen houdbaar.Voedingswaarde: Champignons bevatten 16 kcal. per 100 gram. Ze zijn een goede bron van ijzer.

Houdbaarheid: Champignons zijn in de koelkast in de verpakking 2-3 dagen houdbaar.Voedingswaarde: Radijsjes bevatten 20 kcal. per 100 gram. Ze zijn een goede bron van ijzer en vitamine C.

Houdbaarheid: Radijsjes zijn met loof in de koelkast ongeveer 3 dagen houdbaar. Zonder loof is de radijs ongeveer 1 week houdbaar. Bewaar de radijsjes in geperforeerd plastic.Voedingswaarde: Venkel bevat 12 kcal. per 100 gram. Ze zijn een goede bron van beta caroteen, dat door het lichaam wordt omgezet in vitamine A, en foliumzuur, dat nodig is voor de aanmaak van bloed.

Houdbaarheid: Venkel is in plasticfolie (voorkomt uitdrogen) in de koelkast 1 tot 2 weken houdbaar.

Home Recepten