jart’s lijndagboek dag 5

sombere dag Vanmorgen alleen een glas water en 2 bakken thee op, had wel zakjes maaltijdplus mee, maar geen tijd en vooral geen zin.

Om 9 uur was ik vrij en ben door de regen naar huis gefietst, gelukkig kan ik weer binnendoor. Bah, wat een sombere grauwe en natte dag vandaag.

Thuis kwam ik nog net mijn liefste tegen die op het punt stond naar zijn werk te gaan. Hij was eigenlijk vrij, maar viel in voor een collega die naar een begrafenis moest. Helaas kwam er daardoor ook niets van het plan om weer samen te gaan zwemmen. Jammer, en ik ga niet alleen.

Eerst maar een poosje gecomputerd en ondertussen zitten dubben of ik naar de sportschool zou gaan. Maar nee, geen manlief die me het extra duwtje kon geven en als ik naar buiten keek, had ik al helemaal geen zin meer om me naar buiten te begeven.

Doordat ik de dagboeken aan het lezen was kreeg ik toch trek en heb een stuk of 10 crackers met halverine gegeten. Daarbij 2 koppen koffie.

Omdat ik me voorgenomen had iedere dag een uur extra te bewegen ben ik naar boven gegaan en heb 40 minuten callanetics oefeningen gedaan. Ik heb steeds geen zin in rugoefeningen(maak me er echt in 5 min vanaf)en buikoefeningen durf ik niet te doen.In de tijd dat ik callanetics deed had ik nooit ergens last van en die oefeningen kan ik dromen.

Het was wel raar, oefeningen die ik jaren gedaan heb, lukte nu bijna niet en van sommige oefeningen kreeg ik echt kramp of spierpijn. Hahaha, zaak om het toch weer vaker te doen, vooral omdat ik me heerlijk voelde na die tijd.

Tussen de middag alleen een opkikker tomaat gehad.

Toen Henk terug was, was het droog en zijn toch nog met de hond naar de hei gegaan.

Toen we terug waren heb ik mijn strider weer eens opgezocht en heb daar een half uur opgestaan(en heen en weer bewogen natuurlijk) Voor de mensen die het niet(meer)weten, een strider is een fitnesstoestel waarop je een soort langlaufbeweging maakt.

Daarna een flesje water gedronken, een kop kruidenthee en 2 mandarijntjes gegeten.

Als diner hadden we een biefstukje met uien en champions daarbij een hard broodje. Na heb ik een bakje yoghurt genomen.

Vanavond nog koffie en misschien een appeltje of wat rauwe worteltjes, heb nog te weinig groente en fruit gehad. Wel een teveel aan vet volgens de eetwijzer.

Vandaag gehad:

calorieen : ca 1400
beweging : 40 min callanetics,20 min gewandeld,30 min gestriderd
fruit : 2 mandarijntjes
groente : ca 150 gr champions en uien(gebakken)
water : 1 liter
ander vocht : 2 liter
zuivel : 250 cc yoghurt

7 Reacties

  1. Niet jaloers zijn op mij hoor! Jij bent helemaal geen saaie muts die op de bank zit! Dat is toch juist heeerlijk! Wees maar blij dat je je geluk gewoon lekker thuis bij je gezin vindt! En oh ja, die strider, ik kan me nog wel herinneren dat je daar altijd over schreef! Goed dat je die weer tevoorschijn hebt gehaald, en wel lekker ook, hoef tenminste niet ongezellig alleen naar de sportschool en kan je lekker thuis blijven! Veel liefs en heeeeel fijn weekend! xxBernice

  2. Moet inderdaad niet teveel van jezelf. Elke dag zoveel willen sporten. Dagelijks dit en dat. Neem rust tussendoor. En ook de tijd om bij jezelf stil te blijven staan. Niet altijd doordouwen. Probeer niet perfect te zijn, niemand is dat.
    Liefs Helen

  3. Inderdaad: mijn dagboek niet aan Henk laten lezen :-), en we hebben er al wat op gevonden: de bezetknop van de wc aan de andere kant van de deur. Kan ie ‘s nachts van buiten op slot :-). We hadden al wel de deurklink op “kinderstand” gezet, maar Remi heeft een partner in crime: Beau, en die blijft bonken tot de deur open is. Leuk he? Huisdieren. Gewoon een katje nemen hoor. Verder is het reuze leuk! Fijn weekend, en groetjes, Adiet

  4. afvallen-met-omalidy

    12 januari 2002 at 10:45

    Als ik zo je patroon van eten zie, zou ik dat ook niet volhouden.
    Ik ben 3 januari begonnen (2 januari is mijn moeder jarig en daar mag je geen nee zeggen), 5 januari een etentje bij de Chinees en dus echt begonnen op 6 januari. Er is nu 1,5 kg af
    Ontbijt – 1 bruin brood met half plakje kaas – koffie
    Lunch 2 bruine boterhammen – 1 met kaas en 1 met sandwichspread
    Avondeten – of wat mager of hetgeen uitkomt en niet zoveel
    Tussendoor 1 of 2 appels en soms een knackebrot met sandwichsspread of knackebrot kaal.

    Lidy

  5. Niet te streng zijn voor jezelf hoor! Lijkt wel of je er alles in een keer af wil.Die callentics zijn goed he!! Vanaf mijn maag beter is begin ik daar ook mee. Je denkt soms alle spieren goed te gebruiken maar danweet je beter , vind ik! Voelde me er vroeger ook zo goed bij!
    Liefs
    en prettig weekend!
    Vie

  6. Ben het met Adiet eens hoor! Je bent ook nog steeds aan het opkrabbelen, vergeet niet dat dat ook extra energie kost die je hard nodig hebt!!!
    Fijn weekend!
    liefs germa

  7. Zit je niet op heel weinig calo’s, met het risico dat je je daar straks op ingesteld bent, en later gaat jojo-en? Ik ben geen dieet-goeroe, maar volgens mij is 1600 tot het minimale wat je per dag moet nemen, als je niet al te veel moet afvallen, en dat hoef jij ook helemaal niet. Dit even ter overpeinzing :-) Succes maar weer, en liefs, Adiet

Geef een reactie