Smulweb Blog

Je koekje bij de koffie

Goeie Voornemens??!! Wie durft!

lijn poging noteren Goeie voornemens??!! Wie Durft!!

Lijn poging noteren.

Geef hieronder of in mijn gastenboek een doel op en ik schrijf je erbij.Dan kunnen we samen aan de slag, op naar een fit en gezond 2006.

De tabel staat een stukje naar beneden. Helaas kan er niets gedaan worden aan het witte vlak ervoor. Dit komt omdat deze in een code staat.

En dan als laatste nog een huishoudelijke mededeling. Iedereen is welkom om met ons mee te doen. En als je om welke reden dan ook, geen zin meer hebt, laat me het dan even weten. Dan kan ik je uit de lijst halen. Na drie maanden niets gehoord te hebben zal ik je automatisch uit het lijstje halen. Dat zou ik jammer vinden, maar dat moet wel om een goed overzicht houden.

Verder zou ik het fijn vinden als je je score de eerste week van de maand doorgeeft. De tabel ziet er in code namelijk heel anders uit dan dat deze er op de site uitziet. Je begrijpt dat het dan best lastig is om e.e.a aan te passen.

Succes,

Groetjus!Ik denk dat we eigenlijk allemaal wel weten hoe we moeten lijnen. Maar soms ebt de motivatie weg, en dan is het best moeilijk om de draad weer op te pakken. Zo gek is dat niet hoor, want als je bijvoorbeeld gaat tanken, loop je een regelrechte snoepwinkel binnen. Als je tv kijkt dan kun je tegenwoordig niet meer om de reclames heen, en het lijkt wel of 85 procent over voedsel gaat,(lees 100 procent als je aan het lijnen bent), 10 procent over wasmiddelen en 5 procent over maandverband. (is vast een mannenwereld die reclamewereld!) Soms kan ik de chocola wel van het beeldscherm happen. En dan verwacht ik van mezelf dat ik zonder vallen en opstaan van de zomer maatje slank heb?? Nou zo werkt het helaas niet. In de loop van de tijd zijn er via de reacties een heleboel leuke tips binnen gekomen. Deze wil ik daarom toch eens op papier zetten.

  • Zet een glas op de wastafel, iedere keer als je naar het toilet bent geweest drink je twee of drie glazen. Je komt in een soort cirkeltje terecht en voordat je het weet....heb je 2 liter water op.

  • Drink lauw/warm water, doen de chinezen (als ik het me goed herinner) ook. Eerst is het alsof je je thee zakje bent vergeten, maar het went snel. En je krijgt het niet zo koud!!!

  • Maak voor jezelf een korte termijn doel en een lange termijn doel. Dit hoeft niet perse met je gewicht te maken. Kan ook gezonde keuzes, wnadelen, sporten enz bevatten. Kijk na verloop van tijd hoe het vergaat.

  • Maak voor jezelf een tabelletje waar je de dagen van bijvoorbeeld je korte termijn doel in af kan strepen.

  • Weet waarom je eet. Kan misschien confronteren zijn, maar kan ook leuk zijn om eens bij stil te staan. Helemaal als je een eetbui voelt aankomen en deze misschien daarom positief kan ombuigen.

  • Weet wat je eet. Er is eens een voedselcampagne geweest waar dit op stond. Er stond een varkentje met veel eten op. Met daaronder: Je bent wat je eet. Ik zag mezelf gelijk als een zak friet! Geen prettig beeld, maar ik let nu wel op wat ik smiddags op mijn bordje schep. Slanke mensen schijnen volgens mij standaard de juiste keuzes te maken, die lopen altijd met een bord sla enz, en een keer in de week springen ze eens uit de band. Copieren die goeie gewoonte dus!!

  • Regelmaat.

  • Sporten, duidelijk niet mijn favoriete activiteit. Maar als je er eenmaal weer aan begint dan voel je gewoon de zin terug komen. Gewoon doen dus. En ook al zegt iemand dat 1x per week niet genoeg is. Dan zeg je maar dat het in ieder geval 1x per week meer is dan niks.Verder wil ik even zeggen dat ik dus geen dietiste of wat dan ook ben. Je kunt me rekenen onder de ervarings specialisten, ik heb namelijk 54 en 97 kilo gewogen. En modder al een paar jaar (en een paar jaar teveel) met mijn gewicht. Soms ben ik tevreden en soms ook niet. Ik heb alleen wel geleerd dat het niet uit maakt hoeveel je weegt, zo lang je je er zelf maar prettig bij voelt. Momenteel ga ik gelukkig eindelijk weer eens goed, en probeer het voorlopig even vol te houden. Waar ik de kracht vandaan haal, geen idee. Zoals je ziet kan ik geweldig slap uit mijn nek kletsen en was het reactie staatje veel te klein om iedereen een hart onder de riem te steken. Daar hebben we geloof ik allemaal wel eens last van. Dus als jullie nog tips hebben, schrijf ze op, dan zet ik ze erbij.

    Groetjes,

    Justine.

    Naam Streef Jan Feb Mrt Apr Mei Juni Juli Aug Sept Okt Nov Dec

  • groetjus 85 100 100.7 97.2 94.5 - - - - - - - -

  • driel1 65 82.1 80.1 - - - - - - - - - -

  • Home Recepten Kookboeken