Smulweb Blog

Je koekje bij de koffie

Remmen van de eerste trek

Eenvoudige trucs Een paar trucs die helpen bij plotselinge aanvallen van lekkere trek.Hoe wonderlijk het ook klinkt: zodra u overvallen wordt door door de aanvechting van alles te gaan smikkelen, of eens echt lekker calorierijk te koken, drinkt u 2 glazen gewoon water vlak na elkaar. Mineraalwater is ook toegestaan. Ga daarna iets doen, wandelen of een brief wegbrengen, dan vergeet u uw maag.Zorg ervoor dat u altijd rauwkost in huis hebt: augurken, worteltjes, bieten, radijsjes, komkommer, tomaten. Als u honger krijgt eet dan daarvan zoveel u wilt. Uw maag zal niet langer opspelen, want hij krijgt iets te doen en u krijgt met deze rauwkost vitamines, mineralen en sporenelementen binnen.

(Erie: als u een pond worteltjes per dag (extra) eet , valt u (helaas) echt niet af! Dus dat 'zoveel u wilt' zou ik niet letterlijk nemen.)Ook iets dat wonderlijk goed helpt. Drink het langzaam en met kleine teugjes op. Maak de bouillon niet te sterk, en dus te zout.Handwerken -breien, borduren, haken - of internetten, mailen leidt veel mensen af van de gedachte aan eten en kan dus ook bij u een taak vervullen.Zure augurken, gekruide augurken, zure bommen, zure uitjes, alles mag als het maar niet zoet-zuur is; eet ze maar zoveel u wilt, of neem een schoteltje rauwe zuurkool. Die hoeveelheid calorieen zullen u niet zwaarder maken, ze is daarvoor te gering.Sport leidt eveneens af van eten en u verbrand er ook nog eens calorieen bij.

Vroeg naar bed gaan voorkomt dat u 's avonds nog eens de koelkast induikt. U mag echter niet met een lege maag in bed kruipen, neem dan een caloriearme 'snack'.

Home Recepten