griekse salade
Soms heb je even een dipje of zit je niet zo lekker in je vel. Onze natuur is veel voedingsmiddelen rijk die vol zitten met mineralen en vitamines. Sommige mineralen en vitamines kunnen je bij frequent gebruik helpen je iets ‘happier’ te voelen. Het mooie is dat je deze 7 voedingsmiddelen gewoon in de supermarkt kunt vinden!

1. Walnoten
Walnoten bevatten ALA, een omega-3 vetzuur dat een opgeblazen gevoel verminderd. Daarnaast wordt beweerd dat dit vetzuur de kans op hart- en vaatziekte en diabetes verminderd, en helpt tegen depressie.
walnoten

2. Lijnzaad
Ook lijnzaad is hoog in omega-3 vetzuren. Nuttig lijnzaad bij het ontbijt en het boost je humeur gedurende de hele dag. Lijnzaad kun je eten door de yoghurt, op een broodje met pindakaas of in je smoothie.
lijnzaad

3. Radijsjes
Radijsjes verhogen de aanmaak van dopamine. Dopamine wordt ook wel het ‘gelukshormoon’ genoemd, dit ‘gelukshormoon’ is dus gerelateerd aan je mentale gezondheid en gevoel van ‘happiness’.
radijsjes

4. Granaatappel
Granaatappel verbetert je humeur, je bloedsomloop en het bevordert de testosteronaanmaak bij mannen.
granaatappel

5. Yoghurt
Yoghurt bevat calcium en calcium heeft een positief effect op je humeur.
yoghurt

6. Donkere chocolade
Chocolade is niet altijd gezond maar een paar stukjes donkere chocolade kunnen geen kwaad. Dit helpt je om stress en angst te reduceren.
donkere chocolade

7. Abrikozen
Abrikozen bevatten serotonine. Serotonine is een neurotransmitter die een positief effect heeft op je humeur. Tip: gedroogde abrikozen zijn lekker in de yoghurt.
abrikozen
Bron: http://www.rodalewellness.com/food/12-foods-that-boost-your-mood/slide/12