De meeste mensen willen wel eens wat kilootjes kwijt, maar daar moet je wel wat voor doen. Wat nu als je uit eten gaat in een restaurant? Je wilt natuurlijk niet gelijk je afvalpoging overboord gooien, maar wel genieten! Daarom acht handige tips. 1. Let op stokbrood met smeersels, hier eet je onnodig veel terwijl je daarna nog uitgebreid gaat eten.

2. Een glas wijn bevat zo'n 84 kcal. Het scheelt behoorlijk als je het houdt bij één glas en verder water drinkt en thee of koffie na het eten.

3. Heb je kleine trek? Houd het dan bij een hoofdgerecht of bestel alleen een voorgerecht. Het scheelt ook als je twee voorgerechten bestelt indien je meerdere gangen wil eten.

4. Deel het toetje. Bijvoorbeeld romantisch met je vriend of gezellig met een vriendin.

5. Vraag welke saus erbij een gerecht komt. Dit zijn meestal dikmakers. Vraag eventueel naar een slankere saus van een ander gerecht of vraag of de bediening de saus apart wil serveren.

6. Krijg je aparte bakjes met frietjes of aardappels? Schep op je bord wat je wilt eten en schep niet nogmaals op! Kies bij voorkeur gekookte aardappels of rijst in plaats van gebakken aardappels of friet.

7. Bereid je voor. Bezoek de website van het restaurant waar je gaat eten, pluis alvast de menukaart uit en kies wat je het beste kunt eten.

8. Blijf vooral genieten van het eten en eet rustig je maaltijd op. Laat je niet opjagen door je tafelgenoten, maar geniet van de smaken en de lekkere maaltijd!